søndag den 22. november 2015

Red Queen


Red Queen af Victoria Aveyard

Udgivet: 10.02.2015
Genre: Dystopisk science fiction
Sider: 388
Forlag: Orion Books
Antal stjerner: ****
Originalsprog: Engelsk
Sprog: Engelsk
Handling: Tyven Mare Barrow lever i den usle by the Slits, som er en by for Reds. I modsætningen til Reds er der Silvers. De er til gengæld alle rige, magtfulde og har superkræfter. Mare bliver personligt hyret som tjener for kronprinsen Cal. Det viser sig, at Mare trods sit røde blod også har en superkraft. Hun ender med at bliver forlovet ind i den royale familie, men det er ikke uden konsekvenser...
SkrivningAveyard har formået at kombinere fantastiske beskrivelser og tankevækkende seancer. Det er henrivende, at næsten alle karakterne har en modpart, hvilket skaber en virkelig fed kontrast.
Mares tanker, følelser og personlige udvikling spiller en stor rolle, som man får et godt indblik i. 


Mine tanker mens jeg læste bogenJeg kan rigtig godt lide, den skubber lidt til samfundsbilledet og klasseforskellene. Der er en stor forskel, der gør man ubevidst tænker lidt mere over tingene i hverdagen.
Min holdningBogen er god! Jeg mener dog, den mangler lidt romance. Der er en masse potentiale til kærlighedsdrama, men det bliver ikke bragt så godt frem. 
Efter min mening er bogen uoriginal udover blodfarveforskellen. Det er på sin måde også godt, da det er noget, mange kan lide, men det er bare lidt kedeligt...
Alt i alt er bogen god, men den fanger mig ikke helt 100%, som gør den ''kun'' får fire stjerner.

Bemærkninger: Bogomslaget er så fint og smukt! 

Epic Reads (som er på min Blogroll & booktubers) har lavet en lille video, der beskriver bogen rigtig godt!

Den anbefales


Jeg håber ikke, sneen volder jer problemer!

- Thereza 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar