mandag den 2. november 2015

Alif

Alif af G. Williow Wilson
Udgivet: 05.03.2013
Genre: Historisk science fiction med fantastiske elementer
Sider: 451
Forlag: Høst & Søn
Antal stjerner: ****
Originalsprog: Engelsk
Sprog: Dansk
Handling: Hackeren Alif lever i et land, hvor man ikke har lov til at sige sin mening. En dag modtager Alif bogen Alf Yeom af sin elskede nemlig rigmandsdatter Intisar, hvilket er begyndelsen på hans eventyr. På flugt fra staten har Alif sin nabo Dina med sig. Alf Yeom er ikke bare en hvilken som helst bog. Ved hjælp af bogen konstruerer han nye og revolutionerende ting, som Alif ikke helt har kontrol over. På sin rejse møder han ifritter, djinner, dæmoner, en konvetit og en mægtig marid.
Skrivning: Bogen var meget sort/hvid, mht. hvem der var gode og onde, men det var super fedt, der blev sat spørgsmål ved så mange ting i Koranen. 
Der er en besynderlig blanding af det nutidige og ældre i form af mobiltelefoner og gamle hellige skrifter. Det kan godt være lidt forvirrende med det meget teknologiske sprog.
Der er også mange indviklede sætninger, som ødelægger læseoplevelsen lidt.
Mine tanker mens jeg læste bogen: Ind i mellem virker det som om forfatteren kæmpede med at finde på noget spændende, der kunne ske, hvilket ikke falder mig godt ind.
Min holdning: Jeg kunne rigtig godt lide at man fik flere elementer i bogen fx kærlighed, science-fiction, religion og historie. Det bedste ved bogen er, at den får dig til at stille spørgsmål til dine egne holdninger!
Billedet ejes ikke af mig.
Den anbefales.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar