onsdag den 9. december 2015

Mind games


Mind Games af Teri Terry
Udgivet: 07.10.2015
Genre: Dystopisk science-fiction
Sider: 351
Forlag: Nyt Nordisk Forlag
Antal stjerner*****
Originalsprog: Engelsk
Sprog: Dansk
Handling: Luna er Nægter. Hun vil ikke være en del af den verden, PareCo har gjort tilgængelig for befolkningen. Det betyder, hun ikke har et Implantat, der gør det muligt at tilkoble sig den virtuelle verden med blot en tanke. Hvorend Luna er, bliver hun manipuleret med og brugt til andres fortjeneste. Luna er dog lidt anderledes, end folk (inklusiv hende selv) går rundt og tror.
Skrivning: Teknologiske begreber som fx space og diverse andre ting er der ikke overdrevent mange af, når det tages i betragtning, at det er en science-fiction roman. Begreberne er (oftest) velkendte, hvilket er så dejligt, da det gør, man ikke bliver hægtet af historien.
Mine tanker mens jeg læste bogen: Romanen indeholder sindsygt mange plot twists, som virkelig holder dig på tåspidserne! Hver eneste gang man tror, man ved hvem de gode er, så har du dig 20 sider senere en helt anden holdning. 
Min holdning: Jeg elsker, Teri Terry er så samfundskritisk! Der er så meget kritik over for de højere magter. Mind Games foregår i et fantastisk univers, hvor alt kan ske.
Sammenligning: Den minder mig meget om: Alif, selvom de har mange forskellige elementer er selve handlingerne meget identiske.
Bemærkninger: En vildt fed detalje er, serien Slettet også indgår i denne fantastiske roman af Teri. 
Denne bog er forresten signeret, hvis ikke du har bemærket det, hvilket jeg har skrevet om i indlæget: Bogforum 2015.
Den anbefales helt klart!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar