mandag den 14. december 2015

Soulfinders - Sky

Soulfinders - Sky af Joss Stirling
Udgivet: 14.09.2012
Genre: Fantasy
Sider: 328
Forlag: Høst & Søn
Antal stjerner***
Originalsprog: Engelsk
Sprog: Dansk
Handling: Englænderen Sky Bright flytter med sine adoptivforældre til USA. Siden hun var helt lille har hun kunnet se folks aura, dog prøver hun ihærdigt at undertrykke det. På hendes nye skole går Zed Benedict. Han er hendes soulmate, og de er begge savanter, men kun Zed er klar over det. Sky har dog en meget mørk fortid, der får betydning for dem i deres kommende dramatiske fremtid. 
Skrivning: Der er virkelig meget dialog i bogen, som gør der sker en masse, og man møder en masse interessante karakterer. Jeg ville dog ønske, Sky kunne være mere reflekterende, og at der ikke ville være så meget kommunikation. Nogle dybere beskrivelser ville også pryde bogen.
Mine tanker mens jeg læste bogen: Jeg er vild med, Sky har nogle problemer i fortiden, der påvirker hendes valg og holdninger, hvilket man tydeligt bemærker. Zed er bare den ideelle badboy! Han er passende mystisk, sød og loyal til at være et godt match til Sky.
Min holdning: Bogen er bestemt ikke dårlig. Bogen er spændende og havde et interessant plot, men den fanger mig bare ikke 100%. Nogle af hændelserne er lidt for ekstreme. Det virkede som om Joss Stirling konstant tog det vildeste mulige udfald og gjorde det til denne bog. Hele bogen virker meget ''flad,'' men historien er uden tvivl rigtig sød!
Bemærkninger: Historien minder utroligt meget om Evermore. Der er soulmates,badboys, paranomaltiet og særlige evner.
Jeg synes, omslaget er unikt med de mange små finurlige blade, som omkranser titlen virkelig flot.
Den hverken anbefales eller ikke anbefales

Jeg kunne ikke undlade at dekorere billedet med et par julestjerner!
Forhåbentlig har I alle en god december!
- Thereza

1 kommentar:

  1. Jeg må altså erklære mig uenig, den er så sød, selvom den er lidt "flad" så er den alligevel rigtig sød. Så den anbefales hvis man bare vil læse en sød serie.

    SvarSlet