fredag den 16. oktober 2015

Kærlighed for fanden!


Kærlighed for fanden! af Katie Cotugno
Købt: Bog & Idé til 100 kr. (tilbud)
Genre: Sonar
Sider: 353
Forlag: Carlsen
Antal stjerner: **
Originalsprog: Engelsk
Sprog: Dansk
Handling: Serena er 16 år og bliver gravid med sin kæreste og familieven Sawyer, der flygter fra den klaustrofobiske by, før han hører nyheden. Som den modne pige hun er, vælger hun at beholde barnet. Det er bare ikke nemt, når hun lever i en katolsk familie med farer som død og sygdom lurende bag diverse hjørner. Det gør det dog ikke just bedre, når Sawyer kommer tilbage, hvor Serena har en baby om hoften og en ny kæreste ved hånden.
Skrivning: Handlingen skifter for hvert kapitel med før og efter hun fandt ud af, hun var gravid. Det giver en vildt fed form for suspence. Katie får virkelig alle detaljer med, så man føler man ser selve handlingen!
Mine tanker imens jeg læste bogen: Jeg blev helt ærligt lidt sur på hovedpersonen ind i mellem fordi, hun efter min mening traf nogle vildt dumme valg.
Min holdning: Jeg er ikke specielt vild med bogen. Idéen er fed dog ret uoriginal. Omslaget er flot. Skrivningen er god. Ifølge mig er bogen bare ikke interessant. Der er noget uløst trekantsdrama, der bliver hængende efter bogen er slut, og det holder bare ikke. Hovedpersonen har virkelig ondt af sig selv, og hun træffer samtidigt de værste valg. Til sidst måtte jeg simpelthen tvinge mig selv til at sidde ned og læse den.
Den anbefales ikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar